Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(90)
Forma i typ
Książki
(90)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Dostępność
dostępne
(79)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia BG
(89)
Filia nr 2 w Grodzisku Mazowieckim
(1)
Autor
Czarny Bogusław
(4)
Banaszyk Piotr
(2)
Blaik Piotr
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(2)
Kauf Sabina
(2)
Mankiw N. Gregory
(2)
Michalski Paweł B
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Stępień Beata
(2)
Szarzec Katarzyna
(2)
Szołtysek Jacek
(2)
Taylor Mark P. (1958- )
(2)
Wrona Jerzy
(2)
??uczkiewicz Grzegorz
(1)
Adamczyk Artur
(1)
Anders Anna
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Barcz Jan (1953- )
(1)
Bardi Edward J. (1943- )
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Begg David K. H
(1)
Boruczkowska Agata
(1)
Bożyk Paweł (1939- )
(1)
Broweus Niklas
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Butowski Leszek
(1)
Bąkiewicz Anna
(1)
Ciesielski Marek
(1)
Cieślik Ewa (ekonomia)
(1)
Coyle John Joseph (1935- )
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Czerwińska Teresa (1974- )
(1)
Czubakowska Ksenia
(1)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
Danik Lidia
(1)
Dijk Marcus van
(1)
Dobosiewicz Zbigniew (1939- )
(1)
Dornbusch Rudiger (1942-2002)
(1)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(1)
Durska Małgorzata
(1)
Dąbkowski Grzegorz (tłumacz)
(1)
Dębski Maciej
(1)
Engelhardt Juliusz
(1)
Fierla Irena (1933- )
(1)
Fischer Stanley (1943- )
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Frączek Maciej
(1)
Garbicz Marek
(1)
Gilbert Daniel R. jr.). (1952-
(1)
Gilmore Audrey
(1)
Glinka Beata
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Grzelec Krzysztof
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Górski Marian
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hajdul Marcin
(1)
Hofstede Geert (1928- )
(1)
Hofstede Gert Jan (1956- )
(1)
Horbaczewska Bożena
(1)
Hołda Artur
(1)
Hultén Bertil (1949- )
(1)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Jarmołowicz Wacław (1944- )
(1)
Jelonek Adam W. (1968- )
(1)
Johnson Gerry
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jóźwiak Janina (1948- )
(1)
Jędrysiak Tadeusz
(1)
Kaczmarczyk Stanisław
(1)
Kamiński Jacek (ekonomia)
(1)
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta
(1)
Kempny Danuta
(1)
Klosa Edyta
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Kordel Zdzisław (1950- )
(1)
Kozioł Waldemar
(1)
Krasodomska Joanna
(1)
Krupski Rafał
(1)
Kubielas Stanisław
(1)
Kuczewska Lidia
(1)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(1)
Langley C. John (1946- )
(1)
Lijewski Teofil (1930- )
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Lipka Anna
(1)
Lisiński Marek
(1)
Marek-Kołodziej Katarzyna
(1)
Martyniuk Teresa (1948- )
(1)
Matczak Maciej
(1)
Matkowski Zbigniew
(1)
Michałowska-Gorywoda Krystyna (1942- )
(1)
Mikułowski Bogdan
(1)
Milczarek Dariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(90)
Język
polski
(90)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(9)
Menedżerowie
(3)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(14)
Zarządzanie
(9)
Logistyka gospodarcza
(5)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(4)
Rachunkowość
(4)
Innowacje
(3)
Kadry
(3)
Makroekonomia
(3)
Marketing
(3)
Praca
(3)
Turystyka
(3)
??ańcuch dostaw
(2)
Finanse
(2)
Finanse publiczne
(2)
Globalizacja
(2)
Hotelarstwo
(2)
Logistyka
(2)
Metodologia
(2)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(2)
Sprawozdawczość finansowa
(2)
Statystyka
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Administracja
(1)
Afryka
(1)
Agroturystyka
(1)
Alpinizm
(1)
Azjaci
(1)
Banki
(1)
Budżety terenowe
(1)
Chińczycy
(1)
Controlling
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Cykl koniunkturalny
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Demografia
(1)
Depozyt bankowy
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dług państwowy
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Ekspedycja naukowa
(1)
Etnopsychologia
(1)
Filipińczycy
(1)
Gastronomia
(1)
Gospodarka okrężna
(1)
Grupa kapitałowa
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Hindusi
(1)
Historia
(1)
Holdingi
(1)
Integracja europejska
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Jakość
(1)
Jakość życia
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(1)
Kariera
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konkurencja
(1)
Koreańczycy
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Kultura
(1)
Liberalizm
(1)
Logistyka społeczna
(1)
Logistyka wojskowa
(1)
Logistyka zwrotna
(1)
Makromarketing
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
Metody statystyczne
(1)
Mikroekonomia
(1)
Nadzór bankowy
(1)
Nauki społeczne
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Opieka zdrowotna nad osobami w podeszłym wieku
(1)
Organizacja
(1)
Organizacje
(1)
Osoby w wieku podeszłym
(1)
Oszustwo
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Personel
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Polska
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Prawo podatkowe
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przestępczość gospodarcza
(1)
Rachunkowość kreatywna
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Rynek pracy
(1)
Ryzyko bankowe
(1)
Satysfakcja konsumentów
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Sektor publiczny
(1)
Sporty ekstremalne
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-
(3)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Afryka
(1)
Czechy
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(20)
Monografia
(6)
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(6)
Materiały pomocnicze
(3)
Podręczniki
(3)
Raport z badań
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
90 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem podstawowym niniejszej monografii jest wskazanie prawdopodobnych trendów w dziedzinie logistyki i łańcuchów dostaw, które z natury mają obecnie charakter międzynarodowy. Trendy te są prognozą wynikającą z obserwowanych procesów historycznych i bieżących. Można przyjąć, że stanowią swoisty azymut dla menedżerów logistyki i łańcuchów dostaw. Azymut, czyli punkty orientacyjne, które menedżer w każdym sektorze, branży i konkretnym przedsiębiorstwie może wykorzystać do wytyczenia indywidualnej i oryginalnej ścieżki rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnim czasie ujawniło się bardzo wiele czynników uświadamiających niewłaściwy charakter dotychczasowej logiki procesów społeczno-gospodarczych. Świadectwem racjonalności zachowań społecznych było (a w zasadzie nadal jest) nieustanne bogacenie się zarówno na poziomie indywidualnych gospodarstw domowych, jak i w odniesieniu do całych państw. Ludzie pożądają coraz bogatszej konsumpcji, przedsiębiorstwa są zarządzane w celu maksymalizacji zyskowności, a państwa są rządzone ze względu na dążenie do coraz większego PKB. Skutki tej logiki okazały się katastrofalne. W odniesieniu do gospodarstw domowych zjawisko nadmiernej konsumpcji prowokuje do ciągłego zmieniania się krótkotrwałych mód, do nieustannych zakupów i do produkowania coraz większej ilości odpadów. Napędem tej nadmiernej konsumpcji jest rosnąca produkcja jednocześnie podążająca za zmiennym popytem oraz ten popyt kreującą z wykorzystaniem wyrafinowanych narzędzi marketingowych. Nieracjonalność takiego schematu działalności materializuje się w coraz większym i coraz szybszym zużyciu dostępnych zasobów naturalnych i energii. Dodatkowo pojawiły się negatywne efekty społeczne i ekonomiczne pogarszające jakość życia ludzi. Dokonana globalizacja gospodarki światowej jest powodem rosnącego znaczenia logistyki międzynarodowej. Znaczenie logistyki zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej uprawnia do postawienia pytania, w jaki sposób logistyka może włączyć się w proces oczekiwanych zmian i jak może przyczyniać się do kreowania dobrostanu społecznego. Dobrostan jest tu pojmowany jako synonim jakości życia. Pierwsze dwa rozdziały książki mają charakter wprowadzający. Na początku przedstawiono nowoczesny paradygmat logistyki, czyli współczesne rozumienie jej istoty nastawione właśnie raczej na jakość obsługi klienta i jakość życia, niż na maksymalizację korzyści ekonomiczno-finansowych przedsiębiorstw i ich właścicieli. Następnie skoncentrowano uwagę na kryteriach oceny i optymalizacji dobrostanu, różnicując je od standardowych kryteriów dotyczących dobrobytu materialnego. W kolejnej części książki są podejmowane zagadnienia dostępności czasowo-przestrzennej, kosztowej, decyzyjnej oraz, w końcu, problem zagospodarowania towarów już niechcianych albo odpadowych. Tezą, której autorzy usiłują dowieść, jest twierdzenie, że logistyka nie tylko okazuje się narzędziem ułatwiającym ciągłość i płynność procesów gospodarczych, lecz także ma znaczenie dla jakości życia i może się przyczynić do poprawy dobrostanu społecznego na całym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W trudnym okresie zarówno dla idei integracji europejskiej, jak i samej Unii Europejskiej rośnie znaczenie wiedzy o przemianach zachodzących w systemie instytucjonalnym i mechanizmach funkcjonowania dzisiejszej Unii Europejskiej. Autorzy przedstawili: - genezę i rozwój integracji w Europie, - charakter prawny, zasady działania i członkostwo w Unii, - prawo Unii Europejskiej i system jej instytucji, - zasady obowiązujące w stosunkach zewnętrznych Unii, - Wspólną Politykę Handlową oraz Wspólną Politykę Rolną, - politykę spójności, - wspólne reguły konkurencji, - Unię Gospodarczą i Walutową Unii. Książka jest przeznaczona dla studentów ekonomii, zarządzania, stosunków międzynarodowych, europeistyki, ekonomii międzynarodowej (międzynarodowych stosunków gospodarczych), politologii, dziennikarstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera pogłębioną interpretację i identyfikację podstawowych procesów logistycznych oraz analizę zarządczego, integracyjnego i procesowego wymiaru logistyki, zorientowanego na nową jakość zarządzania przedsiębiorstwem nastawionym na osiągnięcia sukcesu rynkowego. Autor kompleksowo przedstawił problematykę współczesnej logistyki w skali przedsiębiorstwa i łańcuchu dostaw, ze szczególnym uwzględnieniem modelowania procesów logistycznych, rozwoju koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw, przedsięwzięć strategicznych w logistyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Współcześnie efektywne prowadzenie handlu zagranicznego wymaga nie tyko znajomości przepisów prawnych, różnych regulacji i technik, ale też praktycznego doświadczenia. Doskonalenie umiejętności przygotowywania i przeprowadzania transakcji może wspomóc uczenie się na doświadczeniach innych. Autorzy książki - eksperci i praktycy w obszarze handlu zagranicznego - pokazali sekwencję następujących po sobie czynności związanych z przygotowaniem i przebiegiem transakcji, posługując się nowoczesną metodą studiów przypadków. Dzięki takiemu kompleksowemu i nowatorskiemu ujęciu można rozszerzyć i pogłębić wiedzę dotyczącą praktyki współczesnego handlu zagranicznego. Książka jest przeznaczona dla osób profesjonalnie zajmujących się handlem zagranicznym, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników szkoleń z zakresu handlu zagranicznego, a także studentów uczelni i kierunków ekonomicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik obejmuje najbardziej aktualną wiedzę z ekonomii międzynarodowej. Autor przedstawił pojęcie i zakres ekonomii międzynarodowej, osadzając ją w realiach współczesnej gospodarki światowej, co ułatwia zrozumienie szczegółowych zagadnień. W części dotyczącej teorii handlu międzynarodowego zostały omówione m.in. klasyczne i neoklasyczne teorie handlu międzynarodowego, wyposażenie w czynniki produkcji i ich międzynarodowe przepływy, zależności między wzrostem gospodarczym a handlem międzynarodowym. W części podręcznika dotyczącej polityki handlowej zaprezentowano cła, bariery pozataryfowe, protekcjonizm, międzynarodową politykę handlową. Część obejmująca wiedzę o międzynarodowych stosunkach finansowych zawiera omówienie: bilansu płatniczego, kursu walutowego i rynku walutowego, mechanizmu dostosowawczego, międzynarodowego systemu walutowego. W części dotyczącej wyzwań wobec globalnych problemów przedstawiono rolę handlu międzynarodowego dla rozwoju gospodarczego krajów rozwijających się, kryzysy finansowe oraz wyzwania globalizacji. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych na różnych poziomach kształcenia i w różnych typach szkół wyższych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym celem pracy jest próba określenia podstaw metodologicznych badań nad turystyką, ze szczególnym uwzględnieniem ich aspektów ontologicznych oraz epistemologicznych. Wydaje się bowiem, że szczególnie w zakresie teoretycznych studiów nad tą dziedziną panuje znaczny regres. Wychodząc z powyższych przesłanek, zaproponowano zakres rzeczowy niniejszej książki, który w swojej zasadniczej części odnosi się do filozoficzno-metodologicznych podstaw badań nad turystyką. Złożyły się na niego dwie główne perspektywy: ontologiczna i epistemologiczna. Zdaniem autora w największym stopniu wpływają one bowiem na sytuację poznawczą poszczególnych dziedzin wiedzy. W pierwszej części pracy (rozdział 1) postawiono fundamentalne pytania o naturę rzeczywistości turystycznej jako przedmiotu badań. Z kolei w jej drugiej części (rozdział 2) podjęto dyskusję na temat możliwości jej poznania, a tym samym uzyskania (możliwie pełnej i pewnej?) wiedzy o turystyce w rozumieniu episteme. Ujmując te zagadnienia bardziej szczegółowo, w zakresie podstaw ontologicznych badań nad turystyką poszukiwano przede wszystkim odpowiedzi na pytania o przedmiot poznania, to jest: czym jest i jaka jest najgłębsza natura rzeczywistości turystycznej (jako części rzeczywistości społecznej), a w tym kontekście: czym jest turystyka? Na czym polega jej istota? Jakie są jej cechy konstytutywne i konsekutywne? Z kolei w perspektywie epistemologicznej uwagę skupiono na możliwościach (ale także ograniczeniach) i kierunkach naukowego poznawania turystyki – w zakresie przedmiotowym określonym na poziomie ontologicznym. W tym kontekście starano się znaleźć odpowiedzi na pytania o obiektywizm i subiektywizm poznania, przede wszystkim w odniesieniu do głównych stanowisk ontologiczno-epistemologicznych w naukach społecznych, którymi są realizm i relatywizm. Przy czym, dostrzegając zasadnicze różnice między nimi, podjęto jednak próbę znalezienia stanowiska kompromisowego w formie podejścia realistyczno-humanistycznego – jako podstawy metodologicznej badań nad turystyką (rozdział 3). Rozważania natury epistemologicznej kończy rozdział 4, w którym podjęto tematykę dorobku teoretycznego studiów nad turystyką. Analizę przeprowadzono w odniesieniu do różnych dyscyplin prowadzących badania w tym zakresie – w świetle obowiązujących w nich głównych paradygmatów metodologicznych, to jest neopozytywizmu oraz podejścia humanistyczno-interpretacyjnego. Całość opracowania uzupełniają rozważania natury instytucjonalno-organizacyjnej. Dotyczą one ewolucji badań nad turystyką w ujęciu historycznym, również w kontekście wkładu różnych szkół narodowych do osiągnięć w tym zakresie (rozdział 5). W rozdziale 6 przeprowadzono zaś dyskusję nad problemem (multi-? inter-? post-?) dyscyplinarności akademickiej studiów nad turystyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy ekonomii / Bogusław Czarny. - Wyd. 3, zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2011. - 691 s. : il. ; 24 cm.
Forma i typ
Temat
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Makroekonomia, zajmująca się badaniem całej gospodarki narodowej i jej najważniejszych części, prezentując przy tym szeroką panoramę aktywności gospodarczej, jest dynamicznie rozwijającym się działem ekonomii. Książka, który oddajemy do rąk Czytelników, jest nowoczesnym podręcznikiem zawierającym wyważoną prezentację najistotniejszych zagadnień współczesnej makroekonomii. Autorzy omawiają w nim dorobek teorii ekonomii, wzbogacając rozważania o liczne odwołania do realiów gospodarki polskiej. Zakres wiedzy przedstawiony w podręczniku pokrywa się z programem nauczania makroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w kraju. W gronie autorów książki są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem dydaktycznym, reprezentujący najznamienitsze ośrodki naukowe z całej Polski: Uniwersytet Warszawski, Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Uniwersytet Łódzki. Książka jest adresowana głównie do studentów wyższych uczelni na kierunkach ekonomicznych, ale może również stanowić cenne źródło wiedzy dla studentów informatyki, prawa i administracji, socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Zainteresuje też słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawartość informacyjna książki uwzględnia zapotrzebowanie kadry kierowniczej na informacje o dokonaniach i rentowności przedsiębiorstw oraz o ich sytuacji majątkowej i finansowej. Posiadanie takich danych zdecydowanie ułatwi menedżerom podejmowanie decyzji i stwarza warunki do zastosowania alternatywnych rozwiązań, najbardziej korzystnych dla jednostki gospodarczej. Szerokie i wyczerpujące omówienie tematów w poszczególnych rozdziałach książki ułatwi zainteresowanym Czytelnikom zrozumienie istoty rachunkowości, obowiązujących zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych oraz możliwości ich wykorzystania do pozyskiwania określonych informacji. Rozważania zawarte w książce są poparte licznymi przykładami, a na końcu każdego rozdziału znajdują się zadania do samodzielnego rozwiązania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
We współczesnej gospodarce coraz częściej akcje spółek są nabywane przez inne spółki. Prowadzi to do powstawania licznych grup kapitałowych, które muszą sporządzać skonsolidowane sprawozdania finansowe. W książce została przedstawiona grupa kapitałowa jako podmiot skonsolidowanego sprawozdania finansowego, konstrukcja i elementy skonsolidowanego sprawozdania finansowego, metody konsolidacji sprawozdań finansowych, przykłady skonsolidowanych sprawozdań finansowych. Przy tym wszystkim omawiane zagadnienia zostały oparte na obecnie obowiązującym stanie prawnym. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości, uczestników kursów i seminariów dla księgowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy pokrótce objaśnia genezę, istotę oraz społeczną i gospodarczą rolę marketingu. W szczególności zwrócono w nim uwagę na przesłanki ukształtowania się współczesnego marketingu, podstawowe zasady i cele marketingu oraz konieczność rozróżnienia strategicznego i operacyjnego poziomu kompozycji instrumentów marketingowych. Kolejny podrozdział traktuje o specyfice marketingu konsumenckiego (B2C) i tzw. marketingu przemysłowego, nakierowanego na odbiorców biznesowych (B2B). Rozdział kończy syntetyczne omówienie ewolucji koncepcji marketingowych, z uwzględnieniem zmieniających się zadań i roli marketingu w przedsiębiorstwie oraz technologicznych przesłanek rozwoju marketingu. Rozważania rozdziału drugiego stanowią rozwinięcie podstawowej dla koncepcji marketingowej reguły S-T-P (Segmenting-Targeting-Positioning). Omówiono w nim istotę i znaczenie segmentacji, kryteria segmentacji rynku dóbr konsumpcyjnych i przemysłowych, podstawowe procedury segmentacji. Wiele uwagi poświęcono czynnikom decydującym o poprawności wyodrębniania segmentów i ocenie ich atrakcyjności jako rynku docelowego przedsiębiorstwa. W rozdziale omówiono strategie marketingu masowego, zróżnicowanego, skoncentrowanego, zindywidualizowanego. Rozdział zamykają rozważania wyjaśniające istotę, cele, kryteria i strategie pozycjonowania produktów (marek) na rynku docelowym. W rozdziale trzecim omówiono politykę ofertową przedsiębiorstwa. Zdefiniowano w nim pojęcie produktu, jego kluczowe atrybuty, przedstawiono klasyfikacje produktów konsumpcyjnych i przemysłowych. W charakterystyce poszczególnych faz cyklu życia produktów uwzględniono wielkość sprzedaży, koszty, zysk, typ nabywców, konkurencję, cele promocji. W rozdziale zaprezentowano komponenty portfolio produktów i macierz BCG. Wiele uwagi poświęcono wyjaśnieniu znaczenia marki, opakowania i ceny jako elementów oferty produktowej oraz jej wyróżnienia na tle konkurencji. Całość rozważań kończy tematyka gwarancji i rękojmi. Rozdział czwarty poświęcono polityce dystrybucji przedsiębiorstwa rozumianej jako zbiór decyzji i czynności umożliwiających dotarcie z ofertą przedsiębiorstwa do finalnych nabywców w odpowiadającym im miejscu, czasie i warunkach. Przedmiotem szczegółowego opisu jest system dystrybucji przedsiębiorstwa, jego cele, struktura, czynniki decydujące o wyborze transakcyjnych i logistycznych kanałów dystrybucji. W charakterystyce kanałów zwrócono uwagę na istotę, znaczenie i determinanty rozwoju elektronicznych kanałów dystrybucji i nowoczesnych rozwiązań logistycznych. W ostatnim punkcie rozdziału omówiono czynniki decydujące o zmianach struktury i rozwoju strategii dystrybucji wielokanałowej. W rozdziale piątym przedstawiono cele i instrumenty rynkowej komunikacji przedsiębiorstwa. Przedmiotem szczegółowych rozważań jest reklama, promocja sprzedaży oraz PR. Omówiono główne zadania realizowane przez te instrumenty, klasyfikację reklam i działań z zakresu PR, zaprezentowano środki promocji sprzedaży. Z uwagi na rosnące znaczenie Internetu jako medium komunikacyjnego omówiono specyfikę komunikacji marketingowej w sieci będącej naturalną konsekwencją społeczeństwa informacyjnego. Ostatni rozdział książki zawiera omówienie podstawowych mierników użytecznych w analizach, planowaniu i kontroli działalności marketingowej w przedsiębiorstwie. Są to narzędzia szczególnie użyteczne w zarządzaniu operacyjnym. Pozwalają w sposób skwantyfikowany opisywać rynek odniesienia, stanowiący podstawę określania pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, jak również ilościowy i wartościowy udział w rynku w różnych użytecznych przekrojach analitycznych. Szczególnie ważnym, a zarazem obszernym i zróżnicowanym obszarem pomiarowym marketingu jest badanie skuteczności użycia poszczególnych instrumentów marketingowych. Prezentowane zestawienia tabelaryczne obejmują główne mierniki i z pewnością nie wyczerpują zagadnienia, tym bardziej że rozwój instrumentów marketingowych ciągle inspiruje poszukiwanie nowych miar skuteczności. Rozdział zakończono rozważaniami na temat badania efektywności marketingu. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego